25 листопада асоційована аналітикиня Центру «Нова Європа» Катерина Зарембо виступила на воркшопі «Битва наративів», присвяченому боротьбі з російською дезінформацією у країнах-членах ЄС, на якому презентувала власне мемо про взаємодію України з італійським політичним та громадським простором.
Текст документу достуний англійською за посиланням.
Ключові меседжі:
- Україні варто встановити контакт з офіційними особами нового італійського уряду, зокрема міністрами оборони, економіки та економічного розвитку, спікером Сенату, а також підтримувати хороші контакти з Демократичною партією. Крім того, корисною може бути комунікація з італійськими мерами та губернаторами, особливо таких регіонів, як Ломбардії, Емілії-Романьї, Тоскані та Венето.
- Україні потрібно запрошувати до себе популярних міжнародних та військових експертів, зокрема Наталі Точчі, Нону Міхелідзе, Леонардо Трікаріо, Вінченцо Кампоріні чи Андреа Мерджелетті, а також спікерів, що спеціалізуються на питанні України, наприклад, Андреа Граціозі, Вітторіо Емануеле Парсі, Андреа Гіллі тощо.
- Україні слід активно поширювати інформацію про геноцид і воєнні злочини, які вчиняє Росія. Важливо розповідати про вимушену депортацію українців через історії дітей, оскільки італійці особливо чутливі до тем дитинства та сім’ї.
- Україні варто створити ефективні пресцентри/пункти із персоналом, який розмовляє різними європейськими мовами (включно з італійською) у міністерствах та інших установах, що приймають рішення в Україні, аби мати змогу надавати якнайбільше оперативних відповідей на запити іноземних ЗМІ.
- Для підтримки інтересу до себе Україні варто поширювати не лише інформацію про війну. Наприклад, Україна може розповідати історії підприємств, які продовжують працювати, шкіл, що навчають, активного громадянського суспільства та мистецького життя, що продовжує розвиватись попри війну тощо.
- Потрібно залучати до розповіді про Україну публічних представників різних сфер, наприклад, керівницю оркестру Оксану Линів, гурт Go_A чи Kalush, письменника Сергія Жадана тощо. При цьому важливо, аби подібні кампанії не обмежувати Римом чи Міланом, але також були спрямованими на аудиторію в італійських регіонах.
- Хоча найпопулярніші медіаплатформи, як La Stampa, La Reppublica, Il Corriere della Sera тощо, є дуже важливими, Україні варто комунікувати з медіа, які почали приділяти їй активнішу увагу в останні місяці або навіть спеціально з’явились для її популяризації в Італії, наприклад, Il Foglio, Linkiesta. Liberi Oltre, «Слава Європі», проєкт Linkiesta.